fredag 28 mars 2014

Stella

Farmor! Jag är farmor! Hör ni hur gammalt det låter:)) Varför låter farmor äldre än mormor?:)
Tur att man inte känner sig gammal, eller ja inte varje dag i alla fall:))! 
Farmors goding har nu hunnit bli 4 månader och är den sötaste som finns!
I helgen fick hon en ny mössa då hon redan vuxit ur den första. Garter Ear Flap Hat, stickad i mjuka goa alpacka, modellen var rolig och snabb att sticka och se så bra den passar Stella:)!


                            Koftan hon fick som nyfödd passar än.


Kofta, mössa, sockor och vantar stickade med dubbelt garn i fine wool.
Koftan är stickad efter detta mönster, och mönster till mössan hittade jag här. Sockorna och vantarna lade jag upp maskor och stickade på gehör.



De vita sockorna är redan för små de också så det har blivit ett par nya av en snutt restgarn .


5 kommentarer:

Catarina C sa...

Så gulliga saker du stickat till ditt barnbarn! Kram

Kerstin sa...

Grattis till barnbarnet!
Och visst låter farmor äldre än mormor. :)
Härliga saker du stickat till henne.
Kram Kerstin

2ne sa...

Nydelig strikkesett.

Anne sa...

Grattis till barnbarnet..!!! Jag är oxå en farmor, till en tös som nu är fem år. Håller med dig om att farmor låter äldre än mormor. Jag är visserligen "bara" 48 så det är väl inte sååå himla gammalt...

Fördelen med att vara farmor/mormor är att man får sticka små plagg.

Tack för en fin blogg med mycket inspiration.

Anne

Annika sa...

Bättre sent än aldrig. Grattis till barnbarnet. Visst är det härligt. Kram Annika